Så stolt♥

Jag är så stolt över Higher♥
 
När vi köpte honom kunde man inte få stopp på honom i traven, man fick sitta och "dra" i honom i 4 varv innan han saktade av. Nu går han hur lätt som helst att stanna. I traven (innan han fick knölarna) var han så fin, man fick nästan driva på honom , bara man tog i tyglarna stannade han! Och galoppen han är så fin i den! Han har inte alls en sån där oskön galopp som man inte kan "guna med i" han har  en riktig storhäst galopp, när han orkar!
 
Bommarna har han blivit så duktig med! Förut hoppade vi, men sen tog det stopp. Han ville inte ens närma sig en bom. Nu hoppar han med glädje och tycker att det är hur kul som helst, det är en skräckblandat förtjusning. Och han har jättefin hoppteknik när han väl förstår hur man gör, och bakbenen:'D Haha minst 1m över hindret...:P Longeringen går som en dans, innan stegrade han, bockade, sprang hejvilt och ja:'D Men nu går han superbra i båda varvena och kan tillochmed hålla galoppen i mer än en halv volt.
 
När man tänker efter har det blivit en sån stor skillnad!
 
Han älskar att bli pussad på och lägger gärna huvudet i  famnen♥ Det gick inte heller förut. Han var rädd om sitt huvud! Han har blivit så fin♥↓ när vi kom till hans nya stall var han omöjlig att ut i skogen med. Bara för någon vecka sedan var han helt vild i skogen! Men nu är han jättelugn:)
 
Att bara hålla på med honom från backen har varit en stor nytta för oss! Han har blivit så fin på alla sett på bara någon vecka! Förut satt vi bara och red i paddocken då vi var så rädd för att rida ut honom. Men det blev ju inte bättre.
Han har blivit så tuff! Hoppar för fullt, går i ridhuset, nya ställen m.m  När han blir ridbar igen då ska vi ut i skogen mycket och trava över bommar, rida barbacka och tömköra! Nu ska här börjas om i ridningen också ska vi ha det kul och inte ha krav! Rida på det sett vi passar med. Hitta egen balans och ta det sakta i våran egna takt.
Som ett mål fram i tiden vill jag att vi ska kunna åka på en träning och träna dressyr. Och vara med på en programträning:) Men det tar vi när vi är redo.
SÅ FIIIIIN ↓
/Kram Linnea:)
 

 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

linneahigher.blogg.se

Hej och välkommen till min blogg, jag är en 14 årig tjej som heter Linnéa. Jag tycker om attt fota och ni kommer att få ta del av mina bilder jag fotar här - det är allt från djurbilder till mat och blommor. Jag håller även på med hästar men tyvärr fick jag för ett tag sedan ta bort min bästa vän Tempe som jag fick den 29/8-14 så jag hann inte ens ha honom i ett år... Sen har vi en till häst i familjen som heter Higher och han är en varmblodsvalack på 12 år och är 168 cm i mkh. Ni kommer få ta del av min vardag och tankar här också, jag hoppas att ni stannar kvar och tycker att min blogg är intressant:)

RSS 2.0